ProjectArt: Joan Brossa

29-11-2019

ProjectArt és un projecte global de la nostra escola. A la programació de l’àmbit artístic del primer trimestre, tots els alumnes des d’Educació Infantil fins a sisè, treballen de manera simultània un artista, un corrent artístic, un museu de referència...

Aquest curs i emmarcat dins de “L’any Joan Brossa”, els nostres alumnes han pogut acostar-se a l’obra d’aquest poeta, dramaturg i artista plàstic de mitjans del segle XX.

A través de diverses activitats proposades i dutes a terme per personal especialitzat de la Fundació Joan Brossa, els nens i nenes han pogut recórrer diversos espais públics de la ciutat de Barcelona per tal de conèixer els seus “poemes visuals ”. Han pogut visitar el “Poema visual transitable” del Velòdrom d’Horta, fer una gimcana interactiva pels “Jardins Joan Brossa” a Montjuïc i fer un itinerari per Ciutat Vella i veure el poema urbà “Bàrcino”, descobrint les diferents formes creatives del poeta.

Les aules de l’escola s’han convertit en espais creatius, on els nostres alumnes han pogut elaborar les seves pròpies creacions plàstiques inspirades en la poesia visual d’aquest artista. Aquestes quedaran exposades al vestíbul de l’escola.

Finalment, i a mode de tancament del ProjectArt 2019, els nens i nenes podran assistir a la representació de l’obra “Embrossa’t” a l’Auditori Municipal Miquel Pont de Castellar del Vallès. És una obra basada en la poesia visual de Joan Brossa on es combinen dansa, projeccions, titelles, màgia i ombres que els ajudarà a aprofundir encara més en el significat de l’obra de l’autor.