Aprenem a salvar vides

16-10-2017

Els nens i nenes de l'escola Mestre Pla estem preparats per respondre davant d'una emergència. El passat 16 d'octubre, dia Europeu de Conscienciació l'Aturada Cardíaca, tots els alumnes de l'escola, de P-3 a 6è, hem realitzat un taller amb l'objectiu de saber actuar correctament davant d'una emergència i ajudar a salvar vides.

A cada classe i en sessions d'una hora, els professionals de l'àmbit mèdic ens van explicar quins signes ens han d'alertar que a una persona li està passant alguna cosa greu, quan i com ens podem apropar a la persona que els pateix, ajudar i sobretot saber demanar ajuda de manera efectiva. El número d'emergències és l' 1-1-2.

Els tallers constaven d'una primera part teòrica, il·lustrada amb un Power Point, una part pràctica en la que s'escenificava una emergència i les actuacions necessàries per ajudar i finalitzava amb una visita a una ambulància, a la que vam poder pujar, veure l'equipament i fins i tot posar en marxa les sirenes.

Ha estat una iniciativa coordinada per l'Ampa que també va incloure un taller adreçat als mestres.

Per la tarda es van muntar unes carpes fóra de l'escola i fins el vespre les famílies van rebre informació i van fer pràctiques amb els maniquís.

Ara tots sabem que hi ha un número, l' 1-1-2, i que amb la nostra actuació, podem ajudar a salvar vides!